ICHKI TURIZMNING RIVOJLANISH MEXANIZMLARI: O‘ZBEKISTONDAGI SO‘NGGI ISLOHOTLAR VA GLOBAL TENDENSIYALAR
Ключевые слова:
ichki turizm, iqtisodiy o‘sish, mahalliy turistlar, turizm islohotlari, barqaror rivojlanish, tashkiliy-iqtisodiy mexanizmlar, raqobat, sayohat,samaradorlik,tendentsiya.Аннотация
Ushbu maqolada jahon turizm sanoatidagi raqobatning kuchayishi va barqaror rivojlanishini ta’minlashda ichki turizm imkoniyatlaridan samarali foydalanish masalalari tahlil qilingan. BMTning Jahon sayyohlik tashkiloti (UNWTO) ma’lumotlariga ko‘ra, 2023 yilda turizmdan tushgan daromad 3,3 trln AQSh dollarini tashkil etgan. O‘zbekistonda ham ichki turizmni rivojlantirishga alohida e’tibor qaratilmoqda. 2022–2026 yillarga mo‘ljallangan “Yangi O‘zbekiston taraqqiyot strategiyasi” doirasida mahalliy sayyohlar sonini oshirish maqsadida aniq vazifalar belgilab olingan. Bu borada amalga oshirilayotgan chora-tadbirlar soha rivojiga turtki bermoqda.O‘zbekistonda ichki turizmni rivojlantirishga qaratilgan davlat dasturlari va islohotlar, xususan “O‘zbekiston bo‘ylab sayohat qiling” dasturi doirasida olib borilayotgan ishlar haqida ma’lumot berilgan. Ichki turizmni rivojlantirishda tashkiliy-iqtisodiy mexanizmlarni takomillashtirish, axborot asimmetriyasi muammosini bartaraf etish, mahalliy turistlar ehtiyojlarini qondirish muhim vazifalar sifatida qayd etilgan
Скачивания
Библиографические ссылки
1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2024 yil 12 yanvardagi PF 9 sonli Respublikaга xorijiy turistlar oqimini keskin oshirish hamda ichki turizmni yanada jadallashtirish chora tadbirlari to‘g‘risidagi Farmoni // O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami. – 2024.
2. O‘zbekiston Respublikasi Ekologiya atrof muhitni muhofaza qilish va iqlim o‘zgarishi vazirligi huzuridagi Turizm qo‘mitasi ma’lumoti. – 2016–2023 yillar statistikasi.
3. Goeldner C R, Ritchie J R B. Tourism Principles Practices Philosophies. – New Jersey: Wiley, 2009. OECD. Rebuilding Tourism for the Future COVID 19 Policy Responses and Recovery. – 2020. – URL: https www oecd org coronavirus policy responses (дата обращения: 05.06.2025).
4. Eshtaev A. A. Turizm industriyasini boshqarishning marketing strategiyasi. – Ташкент: Fan, 2011. – 280 b.
5. Norchayev A. N., Adilova Z. D., Aliyeva M. T., Khursandov K. M. Turizm menejmenti O‘quv qo‘llanma. – Тошкент: TDIU, 2011. – 116 b.
6. Abdurahmonov K. Kh. Menejment turizma Uchebnoe posobie. – Ташкент: Filial REU im G V Plekhanova, 2013.
7. Aleksandrova A. Yu. Mezhdunarodnyi turizm. – Moskva: Aspekt Press, 2001. – 12 s.
8. Nasridinovna T. O. Turizm sanoatida raqobatbardoshlikni oshirish va strategik yondashuvlar // Raqamli iqtisodiyot. – 2025. – № 10. – B. 1405–1412.
9. Nasridinovna T. O. Methods of Assessing the Competitiveness of Entrepreneurial Activity in Tourism Enterprises // Gospodarka i Innowacje. – 2024. – № 46. – P. 590–594.
10. Nasridinovna T. O., Mirzabahrom M. Innovative Reforms and Economic Strategies in the Development of Domestic Tourism in Uzbekistan // Procedia of Philosophical and Pedagogical Sciences. – 2024. – Vol. 3, № 4. – P. 10–17.
11. Teshabayeva O., Rakhmanova G. Statistical insights and policy directions for sustainable tourism in Uzbekistan // Conference of Modern Science and Pedagogy. – 2025. – Vol. 1, № 1. – P. 170–176.
12. Nasridinovna T. O., Shukurjon G. O. Turizmning atrof muhitga ta’siri muammolar va barqaror rivojlanish yo‘nalishlari // Conference of Modern Science and Pedagogy. – 2025. – Vol. 1, № 1. – P. 216–223.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.
License Terms of our Journal