DIRECTIONS FOR MANAGING MARKETING ACTIVITIES IN TEXTILE ENTERPRISES
Ключевые слова:
textile enterprise, marketing activity, competitive product management structure, marketing service, consumers.Аннотация
In a competitive market environment, every enterprise pays particular attention to marketing activities. In this process, special emphasis is placed on the implementation of marketing measures and the effective use of marketing mix elements in the enterprise's operations. Consequently, the issue of improving marketing activities in enterprises is becoming increasingly important. This article explores the marketing processes in textile enterprises. It outlines the directions for organizing marketing services within textile companies.
Скачивания
Библиографические ссылки
Котлер Ф. Основы маркетинга. [Текст] // Ф. Котлер, Г. Армстронг, Д. Сондерс, В. Вонг, пер. с англ.-12-е европ.изд.- К.;М.;СПб.: Издат.дом. «Вильямс», 2016. 88-92 с.
Т.Г.Бутова, А.А.Казаков, А.Н.Жираткова “Управление маркетингом”. Учебник. М.: - Проспект, 2023. – 230-236 с.
Голубкова Е.Н. Маркетинговое управление товаром: учебное пособие. – М.: Дело и Сервис, 2012. – 1148-152 с.
Котлер Ф. Келлер К.Л. Маркетинг менеджмент. Экспресс-курс. 3-е изд. / Пер. с англ. под науч. ред. С. Г. Жильцова. — СПб.: Изд-во Питер, 2010.— 22-23 с.
Яшева Г.А. Эффективность маркетинга: методика, оценки и результаты. https://www.cfin.ru/press/prаcticаl/2003-08/02.shtml
Iskandarbekovna U. F. SOME ISSUES OF IMPROVING THE LEVEL OF INTERNATIONAL MARKETING IN FOREIGN ECONOMIC ACTIVITIES OF
ENTERPRISES //World Economics and Finance Bulletin. – 2022. – Т. 16. – С. 76-81.
Умидова Ф. МАРКЕТИНГНИ БОШҚАРИШ САМАРАДОРЛИГИНИ БАҲОЛАШ //Iqtisodiyot va taʼlim. – 2021. – №. 4. – С. 95-99.
Sa’dullayevna A. M., Iskandarbekovna U. F. UDK-332.6: 65 KO‘CHMAS MULKNI BOSHQARISHNING XORIJIY TAJRIBASI VA O‘ZBEKISTON BOZORIDA SERVEYING XIZMATLARINI QO ‘LLASH. – 2022.
Yakhshiboev R. E. EXPLORING THE FUTURE OF DIGITAL TECHNOLOGY INTEGRATION IN EDUCATION //Indexing. – 2024. – Т. 1. – №. 1.
Karlibaeva R., Yakhshiboyev R. INNOVATIVE APPROACHES TO SUSTAINABLE BUSINESS DEVELOPMENT IN THE ERA OF DIGITAL
TRANSFORMATION //Innovative economics and management. – 2024. – Т. 11. –№. 2. – С. 101-108.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial-NoDerivatives» («Атрибуция — Некоммерческое использование — Без производных произведений») 4.0 Всемирная.
License Terms of our Journal