OʻZBEKISTONDA TABIIY MONOPOLIYALARDAN BOZOR RAQOBATIGA: ISLOHOTLAR, XALQARO TAJRIBA VA MARKETING STRATEGIYALARI ORQALI IQTISODIY SAMARADORLIKKA ERISHISH

Авторы

  • Saida Alimova Автор

Ключевые слова:

Oʻzbekiston islohotlari, tabiiy monopoliyalar, raqobat muhitini rivojlantirish, bozor iqtisodiyoti, xalqaro tajriba, Buyuk Britaniya, Germaniya, Janubiy Koreya, marketing strategiyalari, investitsiya muhiti, iqtisodiy samaradorlik, institutsional mustaqillik

Аннотация

Mazkur maqola Oʻzbekistonda tabiiy monopoliyalardan raqobatga asoslangan bozor tizimiga oʻtish jarayonlarini chuqur tahlil qiladi va bu islohotlarning iqtisodiy samaradorlik, investitsiyaviy jozibadorlik hamda marketing strategiyalari orqali bozor brendini mustahkamlashdagi oʻrnini ochib beradi. Tadqiqot Yevropa (Buyuk Britaniya, Germaniya) va Osiyo (Janubiy Koreya) tajribalari bilan qiyosiy tahlil asosida amalga oshirilib, raqobatni kengaytirish mexanizmlari, institutsional mustaqillikni kuchaytirish yoʻllari va zamonaviy marketing vositalari orqali bozor muhitini rivojlantirish imkoniyatlari oʻrganildi. Regulyativ taʼsir bahosi (RIA) va bozor konsentratsiyasi indeksi (HHI) kabi xalqaro standartlar orqali amalga oshirilgan tahlillar natijasida Oʻzbekiston uchun hozirgi islohotlar bosqichida eng samarali strategiyalar va xalqaro tajribaga asoslangan takliflar ishlab chiqildi, bu esa mamlakatning jahon iqtisodiyotida raqobatbardosh brendini yaratishga xizmat qiladi.

Скачивания

Данные по скачиваниям пока не доступны.

Библиографические ссылки

1. World Bank. Reforming Infrastructure Sectors: Lessons from International Experience. – Washington, DC: World Bank, 2022. – 154 p. – URL:

https://www.worldbank.org (Murojaat sanasi: 10.08.2025).

2. European Bank for Reconstruction and Development (EBRD). Transition Report 2023–24: Transition amidst Turbulence. – London: EBRD, 2023. – 212 p. – URL: https://www.ebrd.com (Murojaat sanasi: 10.08.2025).

3. Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD). Competition Policy in Regulated Sectors: Regulatory Reform Review. – Paris: OECD Publishing, 2021. – 198 p. – URL: https://www.oecd.org (Murojaat sanasi: 10.08.2025).

4. Oʻzbekiston Respublikasi. Raqobat toʻgʻrisida: Oʻzbekiston Respublikasining Qonuni ZRU-850, 3-iyul 2023-y. – T.: Lex.uz. – URL: https://lex.uz/ru/docs/6509942 (Murojaat sanasi: 10.08.2025).

5. Oʻzbekiston Respublikasi. Tabiiy monopoliyalar toʻgʻrisida: Oʻzbekiston Respublikasining Qonuni (yagona tahrir), 2023-y. – T.: Lex.uz. – URL:

https://lex.uz/docs/6027288 (Murojaat sanasi: 10.08.2025).

6. Bobojonova Z. Sh. SINGULYAR IQTISODIYOTBARQAROR STRATEGIK IQTISODIY TIZIMI SIFATIDA //Ekonomika i sotsium. – 2024. – №. 6-1 (121). – S. 974-979.

7. Shokirovna B. Z., Xurram oʻgʻli X. S. INNOVATIVE FOUNDATIONS OF A UNIFIED ECONOMY IN THE FIELD OF RELIGIOUS EDUCATION //Western

European Journal of Modern Experiments and Scientific Methods. – 2024. – T. 2. – №. 5. – S. 110-113.

8. Bobojonova Z. Sh., Abdullayeva D. Innovative development of industrial production based on the principle of synergy Bobojonova Z//Abdullayeva D. – T. 2.

Опубликован

2025-08-13

Выпуск

Раздел

Экономика

Как цитировать

OʻZBEKISTONDA TABIIY MONOPOLIYALARDAN BOZOR RAQOBATIGA: ISLOHOTLAR, XALQARO TAJRIBA VA MARKETING STRATEGIYALARI ORQALI IQTISODIY SAMARADORLIKKA ERISHISH. (2025). Инновации в науке и технологиях, 2(7), 256-261. https://innoist.uz/index.php/ist/article/view/1187

Похожие статьи

1-10 из 261

Вы также можете начать расширеннвй поиск похожих статей для этой статьи.