TA’LIM SIFATINI OSHIRISHDA PIRLS XALQARO BAHOLASH DASTURINING O‘RNI

Authors

  • Amonova Aziza Saydulloyevna Author

Keywords:

PIRLS, ePIRLS, ta’lim, o‘qish savodxonligi, o‘quv dastur, test, baholash

Abstract

Ushbu maqolada PIRLS xalqaro baholash dasturining o‘rni, ta’lim sifatini oshirishdagi roli haqida so‘z boradi. PIRLS dasturi boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining o‘qish savodxonligini oshirishda muhim ahamiyat kasb etadi. PIRLS xalqaro baholash dasturining ta’lim sifatini oshirishdagi amaliy natijalari xususida qayd etilgan. Shuningdek, o‘quvchilarning bilim darajasidagi nuqsonlar hamda muammolar haqida batafsil bayon etilgan. Tadqiqot koʻrsatkiсhlari davlatning taʼlim sifati, uning xalqaro standartlarni mezoni asosida xalqaro miqyosda egallagan oʻrni toʻgʻrisida xulosalar сhiqarish imkonini bеradi. PIRLSdan olingan natijalar va tajribalar xususida ham fikr-mulohazalar bildirilgan

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Amonova A.S. // Oʻquvchilar savodxonligini baholashda xalqaro baholash dasturlari // Uslubiy qоʼllаnmа. – Т: “Fan ziyosi” nashriyoti, 2023. 80 bet.

2. Amonova A. International on the assessment of the quality of education in the public education system normative for the introduction of studies (PISA, TIMSS, PIRLS) legal grounds. Neo Scientific Peer Reviewed Journal. Volume 14, September, 2023. 24-27 betlar.

3.Mullis I.V.S. Martin M.O. Goh P., Kelly D.L., Fishbein B. TIMSS 2019 International Results in Mathematics and Science. Retrieved from Boston College, TIMSS & PIRLS International Study Center.2019.606 B

4. Qorayev S.B., Allayorova S.B. Boshlangʻich sinf oʻquvchilarini PIRLS xalqaro baholash dasturi tizimiga tayyorlash jarayonini takomillashtirish masalalari. Academic research in educational sciences volume 2 | ISSUE 2 | 2021. ISSN: 2181-1385. Scientific Journal Impact Factor (SJIF) 2021: 5.723 / DOI: 10.24411/2181-1385-2021-00217. 443-448-b.

5. Qayumova Sh. Boʻlajak boshlangʻich sinf oʻqituvchilarini timss xalqaro baholash dasturi asosida oʻqitishgametodik tayyorgarligini takomillashtirish. Pedagogika fanlari boʻyicha falsafa doktori (PhD) Ilmiy darajasini olish uchun yozilgan dissertatsiya. Guliston – 2022.

6.Qurbonova M.F. Boshlangʻich sinf oʻquvchilarining oʻquv-bilish kompetensiyalarini mustaqil ishlar jarayonida shakllantirish metodikasi (PIRLS

xalqaro baholash dasturi talablari asosida) Avtoref. diss. Chirchiq. 2021. – 12 b.

7. Rabbonayeva D. PIRLS tadqiqotlari uchun topshiriqlar toʻplami. Oʻquvuslubiy qoʻllanma (1-qism). – Samarqand: XTXQTUMOHM, 2019. – 64 bet.

8.Radjiyev A.B, A.A.Ismailov, J.R.Narziyev, X.P.Togʻayeva, “Oʻquvchilar savodxonligini baholash boʻyicha xalqaro tadqiqotlar dasturi”, Qoʻllanma, 2019-yil.

9.“Таълимдаги халқаро тадқиқотларнинг Янги Ўзбекистон тараққиётидаги ўрни” мавзусидаги халқаро илмий-амалий конференция мақолалар тўплами. – Т.: Таълим сифатини баҳолаш бўйича халқаро тадқиқотларни амалга ошириш миллий маркази, 2022. – 274 б.

Downloads

Published

2025-06-30

Issue

Section

Pedagogical sciences

How to Cite

TA’LIM SIFATINI OSHIRISHDA PIRLS XALQARO BAHOLASH DASTURINING O‘RNI. (2025). Innovations in Science and Technologies, 2(6), 353-357. https://innoist.uz/index.php/ist/article/view/1113

Similar Articles

1-10 of 453

You may also start an advanced similarity search for this article.