MAHALLALARDA OILAVIY BIZNESNI RIVOJLANTIRISHNING IJTIMOIY IQTISODIY AHAMIYATI
Keywords:
Oilaviy biznes, innovatsion yondashuv, marketing strategiyalari, raqamlashtirish, “yashil iqtisodiyot, ijtimoiy barqarorlik, mulkdorlar, strategik qarorlar, eksport kompaniyalari, raqamli platforma.Abstract
O‘zbekistonda oilaviy tadbirkorlik iqtisodiyotning muhim sohalaridan biri bo‘lib, aholi bandligini ta’minlash, turmush darajasini oshirish va ijtimoiy barqarorlikka erishishda katta ahamiyatga ega. Mahallada oilaviy biznesning rivojlanishi nafaqat iqtisodiy foyda, balki ijtimoiy barqarorlik va oilaviy qadriyatlarni mustahkamlashga ham xizmat qiladi. Oilaviy bizneslar jamiyatning iqtisodiy va ijtimoiy hayotida muhim o‘rin tutadi. Ayniqsa mahallalarda, ular mahalliy iqtisodiyotni rivojlantirish, ish o‘rinlari yaratish va ijtimoiy barqarorlikni ta’minlashda asosiy omil hisoblanadi. Oilaviy biznesni rivojlantirishda innovatsion yondashuvlardan foydalanish bu jarayonni sifat jihatidan yangi bosqichga ko‘taradi. Mazkur maqolada mahallada oilaviy biznesni tashkil etish va rivojlantirishning ijtimoiy va iqtisodiy ahamiyati tahlil etilgan. Shuningdek, oilaviy tadbirkorlikning turlari, rivojlanish holati, davlat tomonidan ko‘rilgan qo‘llab-quvvatlash choralari va istiqbollari tahlil qilingan. Mahallada oilaviy biznesni rivojlantirishdagi muammolar va ularni hal etish bo‘yicha takliflar ilgari surilgan.
Downloads
References
1. “Oilaviy tadbirkorlik to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi QONUNI Qonunchilik palatasi tomonidan 2012 yil 16 martda qabul qilingan, Senat tomonidan 2012 yil 23 martda ma’qullangan.
2. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmoni, “Har bir oila — tadbirkor” dasturi, 2023.
3. Daryo.uz, 2024 yil 24 iyul
4. Gazeta.uz, 2024 yil 16 dekabr (https://www.gazeta.uz/uz/2024/12/16/smallbusiness/utm_source=chatgpt.com
5. Kuziyev, A. (2020). "Oilaviy biznes: ijtimoiy-iqtisodiy ahamiyati". Tadqiqot maqolasi.
6. Ismoilov, B. (2021). "Mahalliy iqtisodiyotni rivojlantirishda oilaviy bizneslarning roli". Ekonomika jurnali.
7. Tursunov, R. (2019). "Oilaviy tadbirkorlik: muammolar va yechimlar". Biznes tahlili.
8. Sharipov, D. (2022). "Oilaviy biznes: yangi tendensiyalar va strategik yo‘nalishlar". Tadqiqot jurnali.
9. O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi. (2023-2024 ). www.stat.uz
10. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmoni: “Oilaviy tadbirkorlikni qo‘llab-quvvatlash va rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” (2022).
11. Biznesni rivojlantirish agentligi hisobotlari.
12. "Hunarmand" uyushmasi yillik tahlillari.
Downloads
Published
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
License Terms of our Journal