TALABALARNI ILMIY-TADQIQOT ISHLARGA YO‘NALTIRISH JARAYONLARINI BOSHQARISH MASALALARI
Keywords:
ta’lim tizimi, ilmiy tadqiqot, talaba, rahbar faoliyati,ta’limni boshqarish, tajriba sinovAbstract
mazkur maqolada ilmiy tadqiqotning mohiyati, talabalarni ilmiy-tadqiqot ishlariga jalb etishning pedagogik-psixologik va ilmiy-metodik asoslari, ilmiy izlanish kompetensiyalarini shakllantirishda boshqaruvning o‘rni va talabalarni ilmiy-tadqiqot ishlariga yo‘naltirish amaliyotining hozirgi holati bayon qilingan. Unda ilmiy tadqiqotning nazariy bilimlarini shakllantirishdagi o‘rni, ilmiy-tadqiqot jarayonlarini boshqarishning mavjud muammolari tahlil qilingan. Tadqiqotda talabalarni ilmiy-tadqiqot ishlariga yo‘naltirishda samarali boshqaruv mexanizmlari hamda o‘tkazilgan tajriba-sinov ishlarining natijalari, ilmiy tadqiqotlarni tashkil etish prinsiplari, uni takomillashtirishda ustoz-shogird hamkorligining muhim jihatlari va ilmiy tadqiqotda ilmiy muassasaning ishtiroki kabi masalalar ochib berilgan.
Downloads
References
1. O‘zbekiston Respublikasi Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi 2024-yilgi hisobotlari.
2. Mamajonov B. Ilmiy izlanish asoslari. – Toshkent: TDPU, 2021.
3. Begmatova N. Talabalarni ilmiy faoliyatga tayyorlash metodikasi. – Samarqand, 2022.
4. Rasulov O. Talabalar bilan ishlashda zamonaviy yondashuvlar. – Toshkent, 2023.
5. “Ilmiy izlanishlar monitoringi” – TDPU so‘rovnomasi, 2025.
6. Kattabekov F. Ilmiy rahbar va talaba hamkorligi. – Farg‘ona, 2023.
7. G‘ulomova M. O‘quv jarayonida motivatsiya masalalari. – Buxoro, 2022.
8. Qosimov S. Innovatsion pedagogika. – Toshkent, 2024.
9. Shirinov A. Ilmiy faoliyatga kirish. – Termiz, 2023.
10. “Pedagogik tajriba metodikasi” – Respublika uslubiy qo‘llanmasi, 2024.
11. Islomov M.M. Talabalarni ilmiy faoliyatga jalb etishning samarali usullari. – Toshkent: “Ilm ziyo”, 2021. – 84-b.
12. Matkarimova G.T. Ilmiy tadqiqot metodikasi: o‘quv qo‘llanma. – Toshkent: TDPU nashriyoti, 2020. – 112-b.
13. Tursunov N.N. Mentorlik tizimi: zamonaviy yondashuv va ta’limdagi o‘rni. // Pedagogik mahorat jurnali, 2022, №4. – B. 45–48.
14. Juraeva S.X. Ilmiy axborot bilan ishlash kompetensiyasi: nazariy va amaliy jihatlar. – Samarqand: SamDU, 2021. – 97-b.
15. Ahmedov A.R. Raqobat muhitida o‘quvchilarning ilmiy salohiyatini oshirish mexanizmlari. // Yosh olimlar izlanishlari, 2022, №2(18). – B. 58–61.
Downloads
Published
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
License Terms of our Journal